אתר איקומרס על וורדפרס – המלצות לשיפורים ושדרוגים קלים לביצוע

בניית אתר איקומרס עם ווקומרס (woocommerce) הוא תהליך די פשוט, רוב הדברים שנדרשים כדי לתפעל חנות און ליין כבר קיימים בווקומרס. מרבית התבניות תואמות ווקומרס, וישנן תבניות שנבנו במיוחד להיות חנות מקוונת. עם זאת, ניהול של חנות על בסיס ווקומרס יכול להראות למשתמש המתחיל טיפה מפחיד ולא ברור. ואכן, הוא אחד התוספים העשירים והחזקים ביותר שקיימים לוורדפרס. ווקומרס מאפשר לכמעט כל אתר וורדפרס להפוך לחנות און ליין עם ניהול מלאי, תצוגה מתקדמת של מוצרים, אפשרויות תשלום שונות, משלוחים – כל מה שצריך בחנות און ליין. כמו הרבה דברים אחרים בוורדפרס, ווקומרס מגיע עם המון אופציות ויכולות חזקות שבשימוש נכון יכולות להפוך חנות מבינונית למצוינת.

בפוסט הזה אשתף כמה טריקים וטיפים שאספתי אחרי עבודה על לא מעט אתרי ווקומרס. היופי ברשימת הטיפים הספציפית הזו הוא שלא נדרש יותר מידי כדי ליישם אותם. רובם עושים שימוש ביכולות הטבעיות של ווקומרס, חלקם דורש התקנה של תוספים חינמים. הם יתנו לכל חנות וורדפרס שדרוג מיידי בנראות, בקלות השימוש ובתקווה גם במכירות.

פילטור ע"פ תכונות מוצר.

תכונות מוצר הם נושא נרחב כשלעצמו. בקצרה נסביר שכל מוצר יכול לקבל תכונה או תכונות. תכונה בוורדפרס היא סוג של טקסונומיה, כלומר מיון וסיווג של פריטים – כמו קטגוריות או תגיות. התכונות נגזרות מאופי המוצרים עצמם. למשל: חנות עם בגדים יכולה לקבוע תכונה בשם סוג-בד שיכול להיות כותנה, פוליאסטר, משי, תחרה וכו'. שימוש נפוץ בתכונה הוא מידה של פריטי לבוש, כמו באתר הזה של המעצבת טל ארבל. כל דגם של נעל מגיע במספר מידות אבל זו אותה נעל…לכן המוצר הוגדר כ"מוצר עם וריאציות" ולו התווספה התכונה מידה. זה מאפשר ללקוחה לבחור איזה מידה היא צריכה.

מעבר לשימוש המתבקש בוריאציות מוצר, ווקומרס מגיע עם ווידג'ט שימושי לפילטור ע"פ תכונה – "Filter Products by Attribute". באתר הזה שמוכר סלסילות ומגשי פירות, הוספנו לכל המוצרים תכונה בשם "מספר סועדים". התכונה מציינת לכמה סועדים מתאים המגש. זה מאפשר ללקוח לצמצם את תצוגת המוצרים בחנות רק לאותם מוצרים שרלוונטיים לגודל המגש בו הוא מעוניין.

ליותר פרטים על מוצרים עם וריאציות ראו פה.

UPSALE – (מוצרים משודרגים).

מכירים את זה שבמקדונלדס מציעים לכם להגדיל בשקל תשעים? אז כזה…שדרוג מוצרים זו אחת מטקטיקות המכירה הנפוצות והיעילות ביותר. לכל מוצר בווקומרס יש שדה מיוחד "מוצרים מקושרים" שמאפשר להגדיר מוצרים משודרגים ומוצרים משלימים (הנושא של האייטם הבא). מוצר משודרג זה מוצר יקר יותר שאולי הלקוח יהיה מעוניין בו. לדוגמא: אם לקוח קנה סט מצעים ב- 100 ש"ח. אפשר להציע לו לשדרג לסט איכותי יותר ב-120 ש"ח.

CROSS SALE – (מוצרים משלימים)

מכירים את זה שאתם בסופר ואתם באים לקופה ומציעים לכם מבצעים של הרגע האחרון? אז כזה…מוצרים משלימים יופיעו ללקוח בקופה (בעמוד הCart). מוצרים אידאלים להציע כמוצרים משלימים הם מוצרים קטנים, שיכולים להשלים את הרכישה או מוצרים במבצע.

מוצרים משודרגים ומוצרים משלימים בוורקומרס
מוצרים משודרגים ומוצרים משלימים בוורקומרס

קיבוץ מוצרים

קיבוץ מוצרים מאפשר ליצור קבוצות של מוצרים שרלוונטים לקנייה ביחד. זו אופציה להצגת מוצרים שפעמים רבות מתעלמים ממנה, וחבל. קיבוץ מוצרים מאפשר ליצור עמוד מוצר, שהוא בעצם חבילת מוצרים שנקנים ביחד. דוגמה מעולה לזה היא "קיט טיפול לרכב". ערכת טיפול מורכבת מכמה מוצרים – שמנים, פילטרים, גומיות וכו. לקוח שיש לו יונדאי I30 יכול לקבל בעמוד  טבלה שמאפשרת לו לבחור בעצמו כמה מוצרים מתוך החבילה הוא רוצה.

יותר פרטים על מוצרים מקובצים אפשר למצוא פה.

קופונים

קופונים הם חלק אינטגרלי מכל קמפיין קד"מ. הגדרת קוד קופון בווקומרס זה עניין די פשוט ולא דורש תוסף או קידוד. שימוש נכון בקופונים יכול להגדיל באופן משמעותי אחוזי ההמרה של חנות מקוונת. כמו בכל פלטפורמות האיקומרס, הקופון הוא בעצם שורה של אותיות ומספרים שנקבעות ע"י בעל האתר למשל "site10%off". כאשר קונה פוטנציאלי מזין את הקוד, הוא מקבל הטבה, למשל אחוז הנחה מהסכום הכולל או משלוח חינם. כמה מהאפשרויות הבולטות ביותר שניתן להגדיר לקופון בווקורמס:

  1. סוג ההנחה – אחוז הנחה מהסכום הכולל, הנחה קבועה מהסכום הכולל או הנחה קבועה לכל מוצר.
  2. תאריך תפוגה – עד מתי יהיה ניתן להשתמש בקופון – למשל, קופון הנחה לתקופת החגים.
  3. משלוח חינם – האם שימוש בקופון מזכה במשלוח חינם.
  4. הגבלות שימוש – הגיוני שנרצה להגביל את ההטבה שמעניקים ללקוח ולהציב תנאים שהם הקופון יהיה תקף, או לא תקף. הגבלות שימוש כוללת (בין השאר): סכום קניה מינימלי, סכום קניה מקסימאלי, האם לשימוש אישי בלבד והאם להחיל על מוצרים שכבר במבצע. כמו כן ניתן להגדיר רק מוצרים או קטגוריות מוצרים שעליהם יחול הקופון.

? טיפ: כדי לשמר לקוחות, או "ללכוד" לקוחות פוטנציאלים, אפשר לרשום אותם לרשימות תפוצה במייל. כדי לעודד הרשמה אפשר להציעה הטבה בצורת קופון לנרשמים – למשל 10% הנחה. מרבית שירותי הדיוור מאפשרים שליחת מייל אוטמטי לנרשמים חדשים. את הקופון ניתן לצרף במייל שמקבל הנרשם – הוא הרוויח הנחה, אתם הרווחתם כתובת מייל של לקוח פוטנציאלי.

יותר פרטים על קופונים בווקומרס אפשר למצוא פה.

תוספים מומלצים

אחד היתרונות העצומים בוורדפרס על פלטפורמת מסחר אלקטרוני אחרות זה מאגר התוספים העצום שעומד לרשות המשתמשים. מקום של כבוד שמור במאגר לתוספים ייעודים לווקומרס. בראש ובראשונה, יש את מאגר התוספים הרישמי של ווקומרס שמכיל המון תוספים חינמים. בנוסף המאגר של וורדפרס מכיל עוד מאות תוספים לא רישמים (לא בהכרח אומר פחות טובים). הנה כמה מהחביבים עלי.

  1. סנכרון ווקומרס עם פייסבוק – פייסבוק מאפשרים להגדיר חנות בתוך עמוד המותג למשל זו. התוסף החינמי Facebook for WooCommerce מאפשר סנכרון אוטומטי בין המוצרים בחנות לעמוד הפייסבוק.
  2. סנכרון עם חשבון מיילצ'ימפ – מיילצ'ימפ זו החברה הגדולה בעולם לשירותי דיוור שמציעים מספר פיצ'רים ייחודים לאיקומרס. הם פיתחו תוסף ייעודי לווקומרס שמסנכרן בין החנות לבין החשבון. מידע על לקוחות והרכישות שלהם מועבר אוטומטית לחשבון המיילצ'ימפ. זה מאפשר לעשות כל מיני דברים מגניבים כמו פילוחים וקמפיינים אוטומטים. התוסף
    MailChimp for WooCommerce חינמי (נדרש כמובן חשבון במיילצ'ימפ, שגם הוא – בחינם לעד 2000 נמענים).
  3. סנכרון עם גוגל אנליטיקס – עוד תוסף חינמי מהחברה הטובים בווקומרס. WooCommerce Google Analytics מקשר בין החנות לגוגל אנלטיקס ומאפשר מעקב אחרי פרמטרים ייחודיים לאיקומרס (התנהגות לקוחות, ביצועי מוצרים, מכירות וכו..). שימו לב, שכדי להנות ממלוא האפשרויות של התוסף צריך להפעיל בחשבון האנליטיקס את אופציית ה"מסחר אלקטרוני משופר". (הסבר בעיברית פה).
  4. המרת מטבע – אם אתם מוכרים גם לחו"ל מומלץ לאפשר ללקוח קניה במטבע מקומי. באופן עקרוני ווקומרס מאפשר שימוש במטבע אחד. התוסף WooCommerce Currency Switcher מאפשר הוספה של מטבעות נוספים לאתר (בגרסה החינמית 1, בתשלום – ללא הגבלה). יש לו אפשרות לעידכון ידני או אוטומטי של שערי המטבע וגם אופציה לקבוע מחיר שונה, לא על בסיס המרה למטבעות הנוספים. לדוגמא – בשער המרה של 3.57, 10$ יהיו 35.72 ש"ח. נניח והיינו רוצים לקבוע מחיר בשקלים של 40 ש"ח – ניתן.
  5. תוסף פופאפים – POPUPS, נכון שהם יכולים להיות מעצבנים, אבל אין אתר איקומרס שהם לא מופיעים בו. אחרי התנסות עם הרבה תוספי פופאפים למיניהם, התוסף הזה הוכיח את עצמו כסוס עבודה אמיתי. למשתמש "הרגיל" הוא קל לשימוש וגמיש. למתכנתים הוא מאפשר API ויכולות קסטומיזציה נרחבות. הוא חינמי, ואפשר ליצור בעזרתו כמות בלתי מוגבלת של פופאפים מכל הסוגים והמינים.

ביטול הכתובת למשלוח בעמוד צ'קאוט של ווקומרס.

עמוד הצ'קאוט הוא הנקודה הסופית בתהליך הרכישה. בווקומרס, ברירת המחדל היא לתת אופציה להזין פרטים לחיוב, ופרטים שונים למשלוח. זה טוב במקרה של לדוגמא, שליחת מתנה (כתובת המשלם, שונה מכתובת המקבל). במקרים רבים, זה דיי מיותר ויכול ליצור בלבולים ואפילו נטישה של התהליך. למזלנו, יש אפשרות קלה לביטול ברירת המחדל. במאמר הזה אני מסביר איך עושים זאת.

עזרו לי לעזור לכם

אני כותב ומעדכן את התכנים באתר מתוך רצון לעזור לאנשים אחרים כמוני שרוצים להתחיל בתחום הדרופשיפינג. העזרה שלכם, הגולשים, עוזרת לי להמשיך לתחזק את האתר ולהביא לכן תכנים איכותים ועדכניים.

איך אפשר לעזור?

  • אם אתם מתכוונים לרכוש אחסון, אני מאוד ממליץ על ואנגוס, הם חברה ישראלית עם תמיכה מעולה, ותשתית טכנית מצויינת שתעשה את האתרים שלכם מהירים וקלילים. הזנת קוד הקופן הזה 2BC2WL45DV תתנן לכם הנחה של 10% ולי עמלה קטנה על העובדה שנרשמתם דרכי.
  •  המלצתי, ואני עדיין ממליץ על ALIDRIPSHIP כאפשרות הטובה ביותר. אם החלטתם לרכוש, אודה לכם אם תרכו אותו דרך הלינק הזה
  • תנו מבט על שירות שאני מציע בניית חנות דרופשיפינג בוורדפרס. אם אתם רצינים לגבי דרופשיפינג – אני אכין לכם את כל מה שצריך לחנות דרופ זריזה ויעילה.