התקנת וורדפרס על המחשב האישי

כמו שציינתי בפוסט מה זה שרת? מה זה דומיין? ואיך הם מתחברים? הדבר הכי בסיסי שצריך כדי להריץ אתר וורדפרס זה דומיין ואחסון. האחסון זה בעצם שרת, או מחשב מרוחק שנמצא אי שם בענן ולשם אנחנו מעלים את הקבצים של האתר. אך יש עוד אופציה – התקנת וורדפרס על המחשב האישי. בהתקנה על המחשב האישי אין צורך בקניית דומיין או איחסון. (חשוב להבהיר, למען הסר ספק, שהאתר לא יהיה זמין לגולשים חיצוניים). לרוב התקנה מקומית משמשת כסביבת פיתוח – כלומר שלב לפני שמעלים את האתר החי לאוויר.

לעבודה על המחשב האישי יש כמה יתרונות:

  1. לעומת אתר חיי, אין בעיה "להרוס" אותו ולהתנסות עליו – אידאלי למתחילים שרוצים ללמוד או לאנשים שכבר יש להם אתר ורוצים לבדוק תוספים או תבניות לפני שהם מיישמים אותם באתר החיי.
  2. העבודה הרבה יותר מהירה – אין צורך בהעלאת קבצים לשרת. מכיוון שהאתר יושב על המחשב – כל רענון לוקח הרבה פחות זמן. חיסכון משמעותי שמתחשבים בזה שכל שינוי לרוב דורש רענון של העמוד.
  3. אין עלויות נלוות – התכנה היא חינמית ויכולה לרוץ על כל מחשב בייתי רגיל.
  4. פשטות – כמה קליקים והכל מוכן.

אז מה צריכים? Local של Flywheel.

וורדפרס לא יכול לרוץ "סתם ככה" על המחשב. כדי להתקין וורדפרס על מחשב אישי (מק או ווינדוס) צריך תשתית מסוימת שתתמוך בו. היופי בתוכנה שתכף אציג הוא שהיא חוסכת מהמשתמש את הצורך בהקמת התשתית הטכנית הדרושה ומאפשרת התקנת וורדפרס על שרת מקומי בכמה קליקים.

התכנה המדוברת נקראת local. שלושת הדברים העיקריים שהיא עושה הם:

  1. מתקינה שרת מקומי על המחשב.
  2. מאפשרת "לרשום" כתובת (URL) שדרכה יהיה ניתן לגשת לאתר.
  3. מתקינה את האתר (כולל הדאטהבייס והכל).

אתעכב רגע על הנקודה השניה. כמו שאנחנו כבר יודעים כדי לגשת לאתר צריך כתובת שאותה יש להזין לדפדפן. טריק ישן של מפתחים זה ל"רשום" כתובת רק במחשב שעליו עובדים. למשל אם אני רוצה לעבוד על הכתובת www.mysite.dev – אני יכול לגרום למחשב שלי לחשוב שהכתובת הזו נמצאת בשרת המקומי (localhost) – כלומר על המחשב. ככה אפשר לעבוד על כל כתובת – אמתית או לא, בסביבה המקומית…מסובך? לא כ"כ ברגע שמבינים. אבל הסיבה שהתעכבתי על זה היא כדי לציין שכשעובדים עם Local – אתם לא צריכים לדאוג לזה. היא עושה את זה עבורכם ?.

התקנת וורדפרס על המחשב האישי באמצעות local
מסך הניהול של local

ההתקנה של Local היא די פשוטה. מהאתר בוחרים FREE DOWNLOAD ומורידים למחשב. שימו לב שיש גרסה למק וגרסה לווינדוס. הסרטונים הבאים מסבירים איך קצת יותר על התוכנה, ואיך להשתמש בה.

זהו. אתם יכולים להתקין עכשיו כמה אתרים שאתם רוצים על המחשב. במידה ורוצים להעביר אתר מקומי לשרת – אפשרי. זה תהליך קצת טכני שדורש ייצוא של מסד הנתונים, והעברה של הקבצים.

אופציה נוספת DevKinsta

בדומה ל LOCAL גם DevKinsta היא תוכנה שמתקינים על המחשב (זמינה למק או וויינדוס). נכון לכתיבת שורות אלו (21.01.2021) היא יחסית חדשה בשוק, אבל נראית מבטיחה. במשך תקופה ארוכה LOCAL v הייתה בין התוכנות היחידות בשוק שסיפקו אופציה לפריסה מהירה, וניהול קל של אתרי וורדפרס מקומיים – ועכשיו נראה שיש לה מתחרה.

עזרו לי לעזור לכם

אני כותב ומעדכן את התכנים באתר מתוך רצון לעזור לאנשים אחרים כמוני שרוצים להתחיל בתחום הדרופשיפינג. העזרה שלכם, הגולשים, עוזרת לי להמשיך לתחזק את האתר ולהביא לכן תכנים איכותים ועדכניים.

איך אפשר לעזור?

  • אם אתם מתכוונים לרכוש אחסון, אני מאוד ממליץ על ואנגוס, הם חברה ישראלית עם תמיכה מעולה, ותשתית טכנית מצויינת שתעשה את האתרים שלכם מהירים וקלילים. הזנת קוד הקופן הזה 2BC2WL45DV תתנן לכם הנחה של 10% ולי עמלה קטנה על העובדה שנרשמתם דרכי.
  •  המלצתי, ואני עדיין ממליץ על ALIDRIPSHIP כאפשרות הטובה ביותר. אם החלטתם לרכוש, אודה לכם אם תרכו אותו דרך הלינק הזה
  • תנו מבט על שירות שאני מציע בניית חנות דרופשיפינג בוורדפרס. אם אתם רצינים לגבי דרופשיפינג – אני אכין לכם את כל מה שצריך לחנות דרופ זריזה ויעילה.