כלי מנהל האתרים – הוספת אתר וורדפרס

כלי מנהל האתרים או ה (search console) של גוגל הוא כלי חינמי וחשוב מאוד לכל מנהל אתר. הוא כלי משלים לגוגל אנליטיקס, אבל בניגוד לגוגל אנליטיקס כלי מנהל האתרים מספק מידע טכני על האופן שבו האתר נסרק ומובן ע"י גוגל. ניתן למצוא בו (בין השאר):

  1. אינפורמציה על מילות חיפוש ומיקומים בתוצאות החיפוש בהם האתר הופיע.
  2. פירוט של אתרים אחרים שמקשרים לאתר.
  3. מספר הדפים שנסרקו ע"י גוגל.
  4. פירוט של דפים "מתים" – כלומר כתובות שגויות של דפים או של דפים שירדו (404).

בנוסף, אפשר לבצע מספר פעולות חשובות (בין השאר):

  1. לבקש מגוגל סריקה של דפים מסויימים.
  2. להגיש site map.
  3. להגדיר סוגים מסויימים של Structured Data.

הפיצ'ר החזק ביותר לטעמי בכלי לטעמי הוא היכולת לדעת עבור איזה מילות מפתח האתר דורג ובאיזה מיקום. מחקר מילות מפתח ל-SEO מוגבל הרבה פעמים בדמיון של מי שמבצע את המחקר, וביכולת של הכלים שהוא עובד איתם לגלות או לנחש מילות מפתח רלוונטיות (במקרה שלי, אני עובד עם Rank Tracker המצוין). הבעיה היא שגם אחרי חפירות בהררי מילים וביטויי חיפוש – השטח תמיד מפתיע. לאנשים יש את הדרך שלהם לחפש מידע בגוגל, ופעמים רבות גם מחקר מאוד מקיף לא מצליח לעלות על אותו שילוב ייחודי של מילות חיפוש שאנשים מחפשים בפועל. מה גם שלפעמים יש הפתעה נעימה ומגלים שהאתר מדורג גבוה בביטוי חיפוש שבכלל לא חשבתם עליו.

אז, איך מחברים אתר וורדפרס לכלי מנהל האתרים ?

גוגל מציעים מספר אפשרויות לחבר את האתר ל search console. בגדול, הם רוצים לוודא שיש לכם בעלות על הדומיין. לכן תהליך החיבור בעצם נקרא וריפיקציה. את האישור ניתן לבצע במספר דרכים (אני אתמקד ואסביר על האחרונה) :

  1. דרך רשם הדומיין – במקרה זה תצטרכו להזין שם משתמש וססמא לחשבון הרשם שלכם. גוגל יוודא את הבעלות דרך רשם הדומיין. שיטה זו מתאימה בד"כ לדומיין שהם לא בסיומת co.il
  2. דרך תג מנג'ר או גוגל אנליטיקס – אם יש לכם חשבון באחד מהשירותים הנ"ל, והם מותקנים על האתר שלכם, תוכלו להשתמש בהם כדי לבצע את החיבור.
  3. העלאת קובץ HTML לתיקיית הראשית של האתר – כמו שזה נשמע…דרך טיפה יותר מסובכת כי דורשת גישת FTP או גישה לתיקיית הקבצים.
  4. הוספת META TAG – הוספת שורת קוד פשוט לחלק של ה <HEAD> באתר.

תודות לתוסף החביב insert-headers-and-footers שאותו הזכרתי בפוסט על גוגל אנליטיקס (אמרתי לכם שהוא יהיה שימושי…) אפשר לבצע את התהליך בצי'ק.

כלי מנהל האתרים
הוספת PROPERTY בכלי מנהל האתרים

כלי מנהלי אתרים זה שירות של גוגל. לכן הזיהוי הראשונה מתבצע דרך חשבון הג'ימייל שלכם. אם תנסו להגיע לעמוד הראשי של השירות, שנמצא ב www.google.com/webmasters/tools, ואתם לא מחוברים, אתם תתבקשו להתחבר לחשבון. אתר בכלי מנהלי האתרים נקרא תכונה או Property. לכן כדי להוסיף אתר חדש צריך ללחוץ על ADD PROPERTY. יקפוץ חלון שיבקש ממכן לשים את כתובות האתר. שימו את הכתובת כולל ה HTTP.

לאחר מכן תתבקשו לבחור את שיטת האימות. כאמור, נבחר באופציה HTML tag.

כלי מנהלי אתרים
בחירת שיטת אימות

השלב הבא יהיה להעתיק את הטאג, שנראה משהו כזה (שימו לב ל > הפותח ול </ הסוגר. יש להעתיק את הכל) :

<meta name="google-site-verification" content="reallyLongRandomNumber982759a7890" />

וזהו, הטאג בידינו. עכשיו רק צריך לשים אותו בחלק של ה <HEAD>. אם לא התקנתם עדיין את insert-headers-and-footers זה הזמן. אחרי ההתקנה תוכלו למצוא אותו תחת הלשונית "הגדרות" (או Setting למי שבאנגלית). שם תתקלו בשתי תיבות טקסט Scripts in Header ו Scripts in Footer. מכיוון שבמטא טאג עסקינן, נדביק אותו בחלק של ה – Header. שימו לב לא "לדרוס" או למחוק דברים אחרים שאולי כבר קיימים שם.

רק אחרי שהדבקנו את הטאג ושמרנו אפשר להקליק על VERIFY. יכול להיות שבגלל קאש כזה או אחר יקח לגוגל זמן לזהות שהטאג הודבק. לכן אם בפעם הראשונה זה לא הולך (אתם תקבלו הודעת  Verification failed) אל יאוש – נסו שנית אחרי כמה דקות.
זהו. כל הסיפור אמור לקחת פחות או יותר 10 דקות. ייקח קצת זמן לכלי מנהלי האתרים לאסוף את המידע, אבל ברגע שיתחילו לזרום הנתונים, אתם תקבלו אינפורמציה חשובה מאוד לגבי מצב האתר שלכם.


מחקר מילות מפתח הוא תהליך של בדיקה אילו ביטויים (מילות חיפוש) אנשים חיפשו בגוגל כדי להגיע למידע מסויים. בנוסף, מטרת המחקר היא לגלות וריאציות שונות של הביטויים השונים, כמה חיפושים חודשיים יש לכל ביטוי, ומה מידת התחרות שלהם. על פי זה עושים החלטות אסטרטגיות לגבי כתיבת התוכן באתר.

עזרו לי לעזור לכם

אני כותב ומעדכן את התכנים באתר מתוך רצון לעזור לאנשים אחרים כמוני שרוצים להתחיל בתחום הדרופשיפינג. העזרה שלכם, הגולשים, עוזרת לי להמשיך לתחזק את האתר ולהביא לכן תכנים איכותים ועדכניים.

איך אפשר לעזור?

  • אם אתם מתכוונים לרכוש אחסון, אני מאוד ממליץ על ואנגוס, הם חברה ישראלית עם תמיכה מעולה, ותשתית טכנית מצויינת שתעשה את האתרים שלכם מהירים וקלילים. הזנת קוד הקופן הזה 2BC2WL45DV תתנן לכם הנחה של 10% ולי עמלה קטנה על העובדה שנרשמתם דרכי.
  •  המלצתי, ואני עדיין ממליץ על ALIDRIPSHIP כאפשרות הטובה ביותר. אם החלטתם לרכוש, אודה לכם אם תרכו אותו דרך הלינק הזה
  • תנו מבט על שירות שאני מציע בניית חנות דרופשיפינג בוורדפרס. אם אתם רצינים לגבי דרופשיפינג – אני אכין לכם את כל מה שצריך לחנות דרופ זריזה ויעילה.